Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Kmitání pažemi

Uvolněně se posaďte, hlavu a páteř držte zpříma a kmitejte zároveň oběma pažemi dopředu a dozadu.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Pumpování

Uvolněně se posaďte, hlavu a páteř držte zpříma. Obě ruce vytáhněte co nejvýše nad hlavu, pak sevřete pěsti a držte je sevřené 3-4 sekundy. Poté pěsti rozevřete a prsty uvolněte.

Při tomto cviku střídejte polohu vytažených rukou - nejdříve nad hlavou, pak do stran a nakonec předpažte.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Kulatá záda

Posaďte se zpříma a pak z této polohy uvolněte a ohněte záda. Ruce odpočívají v klidu mezi koleny, palce se dotýkají. Z této uvolněné polohy se pomalu narovnávejte a přitom vytahujte narovnané paže co nejvýše nad hlavu.

Z napřímené pozice se opět uvolněte, ohněte záda a cvik opakujte.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Půlkruhy

Začněte ve vzpřímené pozici. Ruce jsou uvolněné po stranách sedícího těla. Rameny udělejte půlkruh dopředu, přičemž dlaně otočte dozadu. Poté zakružte rameny dozadu a dlaně zároveň otočte dopředu.

Cvičení několikrát opakujte.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Pohled na Měsíc

Posaďte se zpříma. Na levém koleni přeložte pravou ruku přes levou. Z této pozice pohybujte nataženou pravou paží dozadu za hlavu. Pohyb ruky sledujte očima. Cvičení několikrát opakujte.

Poté prohoďte ruce a kolena (levou ruku přeložte přes pravou na pravém koleni) a znovu opakujte.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Protahování

Ve vzpřímené pozici položte volně natažené paže na stehna, ruce sepněte. Pak vytahujte natažené paže pomalu nad hlavu, ruce stále sepnuté. V této pozici chvíli vydržte, pak paže uvolněte, nechte volně klesnout a začněte od začátku.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Špičaté lokty

Seďte zpříma, ruce sepněte za hlavou. Lokty vytáčejte dozadu a v této poloze chvíli vydržte. Poté tlačte lokty co nejvíce k sobě, aniž ruce rozpojíte. Celý cvik několikrát opakujte.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla

Ručník

Posaďte se rovně, ale uvolněně. Uchopte konce ručníku oběma rukama. Zvedněte natažené paže nad hlavu tak, aby ručník zůstal stále napnutý.

Pohybujte pažemi ze strany na stranu, ale neohýbejte je v loktech.

Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla Cvičení pro prevenci lymfedému a k podpoře správného držení těla



partnerem této stránky je firma Amoena

Amoena - pro ženy po operaci prsu

nahoru

Copyright © 2012 Mamma HELP | Archivováno Národní knihovnou ČR | Licence Creative Commons | Kontakt | Pro média a sponzory