Deset rad, jak chránit své žíly

  1. Pohybujte nohama při všech příležitostech (škodí dlouhodobé stání či sezení)
  2. Vyberte si vhodný sport (chůze je nejvíce prospěšné cvičení pro žilní oběh, jízda na kole, tanec či plavání prospívá krevnímu oběhu)
  3. Vyvarujte se přímého působení tepla (způsobuje rozšíření žil)
  4. Dávejte přednost nižším teplotám (osprchování nohou studenou vodou na konci koupele povzbuzuje žilní funkci)
  5. Předcházejte zácpě a nadváze
  6. Dávejte přednost volnějším oděvům (příliš těsný oděv stlačuje žíly – ponožky, podkolenky!)
  7. Noste obuv s nízkými podpatky (ideální jsou 3 – 4 cm)
  8. Pomáhejte žilnímu návratu během spánku (několik cviků vleže před spaním)
  9. Masírujte své nohy tak často, jak jen je to možné (od chodidel nahoru na stehna)
  10. Navštěvujte pravidelně svého lékaře (pocit těžkých nohou, otoky, viditelné žíly)
nahoru

Copyright © 2012 Mamma HELP | Archivováno Národní knihovnou ČR | Licence Creative Commons | Kontakt | Pro média a sponzory